Útrapy na D1
Pravděpodobně jsem se dopátral k příčině některých dopravních nehod na nechvalně známé spojce Praha - Brno. A nejspíš i mnohde jinde
Jak je známo, moderní automobily mají moderní elektronické prvky. Já jsem si do svého povozu tak jeden pořídil, bez kterého se těžko obejdu. Jsem rád, když si můžu cestu krátit oblíbenou muzikou, proto mám v autě autorádio. Nechal jsem si ho za pár kaček odborně nainstalovat, zpočátku hrálo celkem bezvadně. A ejhle. Jedu si to u Velkého Beranova po tzv. Hitlerbetonbahn a tu najednou ve 120 km/h najedu na díru. Interiér poposkočí, ale co nejvíce k mému udivení, autorádio. Tak jej tam přitlačím sledujíc provoz kolem a muzika začala zase hrát. Netrvalo však ani minutu a opět rádio přestalo vydávat zvuky, tak to šlo x kilometrů dál a dál, až jsem marný boj vzdal, neboť se raději soustřeďuji na boj o přežití na cestě plné spěchavců, snažíc se nevyvolat dojem podnapilého řidiče a snadného terče pro policajty, schované za křovím místo toho aby byli vidět, pomáhali a chránili.
Určitě si myslím, že nejsem ani první ani poslední oběť tohoto činu cestářů a hlavně odpovědných dobře zaplacených funkcionářů, nechat trpět své smysly. Pravda, příčinou drtivé většiny nehod je nepozornost řidiče. Avšak co předchází takovým příčinám, za to se mnohdy úředníci už nepostaví. Toto bylo, s prominutím, pitomé rádio, ale co když se příště uvolní takto konektor u ovládání brzd, plynový pedál, či světla v noci? V elektrotechnickém průmyslu jsem pracoval, takže vím, že když je schopen se uvolnit drátek připojení rádia, je schopen se uvolnit i drátek jiný. Co se uvolnit má a co ne, to ví jen tam nahoře na nebi, ale až se to někdo ze smrtelníků tady na zemi zase dozví, může být pozdě.